Gemeente stuurt post digitaal via MijnOverheid

Vanaf nu kunt u post van de gemeente Weststellingwerf digitaal ontvangen in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid. De belastingaanslag en het taxatieverslag,  maar ook meldingen dat uw paspoort of ID-bewijs (bijna) verloopt, komen in de Berichtenbox.

U krijgt de post niet automatisch digitaal, daarvoor moet u eerst met uw DigiD (digitale handtekening) inloggen op mijn.overheid.nl.

Hoe weet ik of er een nieuw bericht is?

Het is belangrijk dat u een e-mailadres opgeeft in MijnOverheid. Zet bij ‘instellingen’ een vinkje voor de gemeente Weststellingwerf en vul uw e-mailadres in. Zodra er post voor u is, krijgt u dan via e-mail een melding hiervan.

Aanslag belastingen al digitaal

Als u zich vóór 5 februari aanmeldt, dan ontvangt u de aanslag gemeentelijke belastingen al digitaal. In 2018 sturen we de post zowel digitaal als op papier. Daarna krijgt u het alleen nog digitaal. Wie zich niet aanmeldt bij MijnOverheid blijft de post op papier ontvangen.

Waarom MijnOverheid?

MijnOverheid is veilig en altijd beschikbaar. Bovendien hoeft u niets meer op papier te bewaren, uw digitale brievenbus van MijnOverheid is uw persoonlijke archief.

Vragen?

Hebt u nog vragen? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 140561.
Meer uitleg over MijnOverheid en het aanmelden vindt u op weststellingwerf.nl/mijnoverheid.